6 February 2015

Ular Hidap Penyakit Jarang Ditemui

TASMANIA – Seekor ular terpaksa dijaga oleh manusia untuk seumur hidup selepas disahkan menghidap sejenis penyakit Charcot yang jarang dialami ular lain, dan mempunyai 28 ketumbuhan di tulang belakangnya.

Rocky

Ular betina yang digelar Rocky sepanjang 60cm itu ditemui di Bukit Rocky dan dipercayai antara 16 ekor ular sahaja di dunia ini yang menghidap penyakit berkenaan.

Ia kini dipelihara oleh Pusat Pemeliharaan Reptilia di Tasmania.

Akibat keadaannya itu, Rocky tidak boleh bertelur kerana ia akan menjangkiti penyakit berkenaan kepada anak-anaknya dan memandangkan ketika ini merupakan musim mengawan, maka Rocky terpaksa diasingkan daripada ular jantan yang lain.

Bagaimanapun CEO pusat berkenaan, Bruce Press berkata, Rocky tidak mengalami kesakitan akibat penyakit Charcot yang dialaminya itu.

“Rocky bergerak bebas seperti ular lain,’’ katanya yang menemui Rocky selepas menarik ular berkenaan dari satu lubang.

Ketika itu, katanya, keadaan Rocky amat mengejutkan kerana kepala ular berkenaan lebih besar dari badannya dan pembesarannya amat berbeza.

Selepas disahkan menghidap penyakit berkenaan, Rocky mendapat perhatian di seluruh dunia malah Press sendiri sudah menerima 300 panggilan telefon dalam tempoh 24 jam ular itu disahkan menghidap penyakit yang amat jarang ditemui di dunia.

1 comments so far

Ada Bonus Deposit New Member 100ribu !!
Dan ada juga HOT PROMO!!!
Bonus Deposit 5% setiap hari nya
Bonus Deposit Go-Pay 10% tanpa batas
Dan ada juga Bonus rollingan mingguan 0.1% juga loh!
Daftar sekarang juga di : Ertigapoker.net

Terima kasih kerana membaca, komen la sikit.. ;)
EmoticonEmoticon