2 June 2016

Penemuan Haiwan Pelik Seperti Hibrid Ikan Lumba-lumba Di China

Seekor haiwan yang tidak diketahui susur galur taksonominya telah dijumpai di perairan wilayah Zhejiang, China.

Hibrid Ikan Lumba-lumba.jpg

Haiwan pelik berwarna kelabu yang kelihatan seperti hibrid ikan lumba-lumba dan buaya itu telah ditemui secara tidak sengaja oleh seorang nelayan yang sedang menangkap ikan.

Disifatkan sebagai haiwan ‘comel’, nelayan yang tidak didedahkan namanya itu turut merakam video aksi haiwan tersebut yang kelihatan jinak dan tidak berbahaya.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa percanggahan pendapat mengenai teori apakah spesis sebenar haiwan tersebut.

Hibrid Ikan Lumba-lumba [2].jpg

Ada segelintir netizen beranggapan haiwan pelik itu adalah hasil pensenyawaan ikan lumba-lumba dan ikan todak, manakala ada juga yang berpendapat bahawa haiwan itu mungkin mengalami mutasi akibat kadar pencemaran yang terlalu tinggi di China.

Seorang pengguna Weibo dari wilayah Shandong berkata: “Minum air tercemar, makan makanan yang tercemar, wanita melahirkan bayi-bayi yang cacat anggota.

“Bagaimana anda boleh menepis kebarangkalian makhluk ini turut menjadi mangsa kepada pencemaran? Haiwan itu hidup di perairan yang tercemar, jadi sudah pasti keadaan itu mempengaruhi kecacatan fizikalnya.”

Hibrid Ikan Lumba-lumba [3].jpg

Video berdurasi 1 minit 12 saat itu telah menjadi viral setelah ianya tersebar secara meluas di republik tersebut, sehingga meraih perhatian sebuah jurnal sains di negara itu.

Berdasarkan sifat fizikal, para pengkaji merumuskan kemungkinan besar haiwan tersebut merupakan spesis ikan paus berparuh yang mempunyai dua bonggol kecil pada bahagian bawah rahangnya.

Mereka turut menambah bahawa ikan paus spesis ini biasanya hidup di lautan sedalam 1000 meter, dan jarang sekali dilihat.

4 comments

Ada Bonus Deposit New Member 100ribu !!
Dan ada juga HOT PROMO!!!
Bonus Deposit 5% setiap hari nya
Bonus Deposit Go-Pay 10% tanpa batas
Dan ada juga Bonus rollingan mingguan 0.1% juga loh!

Ada Bonus Deposit New Member 100ribu !!
Dan ada juga HOT PROMO!!!
Bonus Deposit 5% setiap hari nya
Bonus Deposit Go-Pay 10% tanpa batas
Dan ada juga Bonus rollingan mingguan 0.1% juga loh!
Daftar sekarang juga di : Ertigapoker.net

Terima kasih kerana membaca, komen la sikit.. ;)
EmoticonEmoticon